Taken

Info

Om als vereniging te kunnen bestaan, zijn we afhankelijk van leden die hun taken uitvoeren en het liefst vrijwillig nog iets extra’s doen in het bestuur of een commissie. De taken binnen de vereniging worden door het bestuur evenredig over de leden verdeeld. Wel worden trainers en bestuursleden niet ingedeeld voor taken. Het bestuur houdt bij het verdelen van de taken ook rekening met het feit of een lid binnen de vereniging extra taken vrijwillig op zich neemt, zoals helpen bij een NSSR toernooi, in een commissie actief zijn of deelnemen aan een werkactie. Daarnaast zijn E-scheidsrechters die externe wedstrijden fluiten vrijgesteld van taken bij thuiswedstrijden.

De wedstrijdsecretaris stuurt een paar keer per jaar een fluit- en tafelschema naar alle leden. Het schema wordt minimaal twee weken voor de ingeplande taak verstuurd, zodat iedereen op tijd op de hoogte is. Daarnaast stuurt de wedstrijdsecretaris vlak voor de taak nog een herinnering.

Takenschema

Hou goed in de gaten wanneer je moet tafelen of fluiten om vervelende situaties voor niet alleen jezelf, maar met name ook voor de andere teams te voorkomen! Als je bent ingedeeld voor een taak dan dien je 15 minuten van tevoren aanwezig te zijn. Dan kan de wedstrijd op tijd beginnen en dat voorkomt frustratie.

Hieronder staat het tafel- en fluit schema voor thuis wedstrijden van het seizoen 2017-2018:

Volgt nog

Hieronder staat het schema voor het fluiten van externe wedstrijden voor E-scheidsrechters.

Wordt voor het begin van de competitie bekend gemaakt

Vervanging regelen

Indien je niet in staat bent om je taak uit te voeren dien je zelf vervanging te regelen. Het makkelijkst is om iemand anders uit je team te vragen. Mocht ook niemand uit je team kunnen, dan kan je natuurlijk ook iemand uit een ander team vragen, kijk wel eerst of betreffende team niet zelf een wedstrijd heeft. Het beste is om mensen direct te vragen, mocht dit niet mogelijk zijn dan kan je ook mail sturen naar leden van andere team. Stuur dan een mail naar leden@trajanum.nl met het verzoek om je mail door te sturen naar een bepaald team of meerdere teams. Het is niet mogelijk om zelf een mail te sturen naar een team mail adres (zoals dames1@trajanum.nl) van een ander team.

Als je vervanging hebt gevonden, geef dit dan altijd even door aan de wedstrijdsecretaris en de penningmeester.

Borgsysteem

Sinds het seizoen 2017-2018 wordt met een borgsysteem gewerkt om ervoor te zorgen dat leden komen opdagen voor de hen toegewezen wedstrijdtaken (fluiten, tafelen). Dit betekent concreet dat bij de eerste contributietermijn een extra €40,- wordt afgeschreven. Heeft een lid gedurende het jaar al zijn/haar taken vervuld, dan wordt dit bedrag teruggestort. Met dit systeem wordt het mogelijk een taak te ‘verkopen’ aan een ander lid, voor €10,- (altijd doorgeven aan wedstrijdsecretaris@trajanum.nl en penningmeester@trajanum.nl). Verzaakt een lid een wedstrijdtaak en heeft hij/zij ook niet voor vervanging gezorgd, dan wordt naast de €10,- voor de (ter plekke gezochte) vervanger nog eens €10,- in rekening gebracht als boete. Overschrijdt het uiteindelijke saldo de oorspronkelijke borg, dan volgt een naheffing.

Let erop dat je wijzigingen altijd doorgeeft aan zowel de wedstrijdsecretaris en de penningmeester. Verzaak je hierin, dan kan niet gegarandeerd worden dat de teruggestorte borg overeenkomt met het daadwerkelijk aantal uitgevoerde taken.

Sporthallen overzicht

In het onderstaande overzicht zijn alle adressen van de sporthallen in Rayon Oost te vinden.

Overzicht van sporthallen

Basketbal regels en handleidingen

Hieronder staan verschillende documenten met betrekking tot de verschillende basketbal reglementen: